2. generation RCW

Moderators: Søren Frost, Kristoffer

Post Reply
Thomas Theis Nielsen
Site Admin

2. generation RCW

Post by Thomas Theis Nielsen » Sun 07 Jan, 2007 23:19

Her kommer en lang liste med figurer jeg har kunne grave frem der kan bruges til de forskellige små-projekter. Jeg vil foresæå at vi forsætter jagten og skriver resultaterne ind i denne tråd.

KINESERE (primært figurer fra boxer opstanden)
* Lanchashire miniatures fra deres boxeropstand.
* Også fra Boxeropstanden har OG15mm en serie.
* Cellmate har en pæn liste til Boxerne, men han er selv noget tilbgaeholdende omkring kvaliteten af hans produkter. Kan heller ikke finde hans hjemmeside
* QRF solgte en meget lækker range (se her fra miniaturesatlas. QRF sækger dem ikke mere, men jeg leder efter ham der ejer dem for at høre om der er flere på lager. indtil nu har jeg kun hørt pæne ting om dem
* Det forlyder også at man med held kan benytte visse af figurerne fra QRFs korea-serie

THE STANS
* Dixon laver Indian Mutiny figurer der sikkert kunne bruges til de vilde
* Freikorps (fra QRF)har en fin range til Indien. Der er sikkert en del man kan bruge til de vilde stan'ere, men jeg er lidt i tvivl om kvaliteten af figurerne
* Irregular miniatures laver afghanere til moderne, men dem med rifler kan man sagtens bruge til RCW.
* Cannon fodder laver afghansk militia (moderne). Der er sikkert også nogle der kan bruges.
* Stronghold sælger afghanere til hest.
* Warrior miniatures sælger GALIAS afghanere, indere og andet godtfolk. Ser ganske lovende ud.
* Freikorps (QRF)laver store serier til Indien - igen; noget af det må kunne bruges.
* Stonemountain har en Pathan range der også ser ganske lovende ud
* ABs mamelukker kan nok også godt bruges til at sprede blandt kavaleriet
* Grumpy hos East Riding Miniatures har afghanere og mange andre ting. Figurerne ser ikke så lækre ud, men måske er det bare dårlige billeder

TYRKERNE
* Eureka har en smule at tilbyde.
* Minifigs laver en stor range. Man kan ikke direkte finde deres WW1 stuff, så brug dette link. Det tog lidt tid at finde det frem. Mange af deres figurer er ikke gode, men der er faktisk perler imellem. Jeg ved ikke hvilken afdeling disse figurer er i.
* QRF laver en ganske pæn serie til tyrkerne

JAPANESERE
* Lanchashire miniatures fra deres boxeropstand (Colonial)
* Der er mange der laver russisk-japanske krig. Er det samme uniformer?
Trying is the first step towards failure.

Post Reply